onsdag 8. desember 2010

Garnfrelst

Tenk at jeg skulle bli en slik særing som ble mo i knærne av garn.
Jeg kan nok ærlig innrømme at jeg er i overkant glad i garn.
Før jeg ble gravid så var jeg en røyker. Alle vet jo at man bruker mye penger på røyk, jeg vil si at jeg bruker omtrendt det samme på garn i måneden.
Det er jo helt sykt for jeg klarer nemlig ikke produsere så mye at jeg får brukt opp garnet før det detter ned en ny ladning.
Det aller verste er at jeg har begynt å lure herren i huset, eller lure er vel ikke helt rette ordet men jeg sier ihvertfall ikke i fra når jeg har bestilt mer garn, må finne pakken i posten før ham og få gjemt garnet.
Det er jo helt sykt.
I dag kom det en ny ladning og jeg kjenner jeg har en slik forelskelses følelse i kroppen, stryker lett på det nye garnet og koser meg med tanken på hva det skal blir (noe det helt sikker ikke blir og ender opp med resten av lageret).
Men til tross for at strikkingen er blitt en besettelse og jeg kjenner noen ganger at jeg sikker skulle vært på avvenning, så tenker jeg "endelig har jeg fått en hobby jeg får noe ut av, jeg produserer noe brukende med mine egne hender, bare ikke i det tempoet jeg ønsker".
Nå står det noen juleoppmerksomheter, en nøstebarndress og kantstrikking på en voss-kjole på pinnene, å det er få prosjekter til å være meg!!

2 kommentarer:

  1. Artig å lese innlegget ditt...
    Er "redd" for at jeg kan havne i samme situasjon om strikkedillaen min fortsetter. Er nybegynner enda og koser meg med lette oppskrifter fra nøstebarn, men har lyst å lære mer :) Fin blogg du har foresten ! Hilsen Anne

    SvarSlett
  2. E helt (!) enig. Har det likedan, har bare ikke innrømt d for mæ sjøl. D skjønne æ jo når æ les her, Charlotte. Kjenne liksom at d bruse inni kroppen når du får garnet du har bestilt, og drømme om ka d skal bli den dagen den blir stor:) I love my strikkeavhengighet, og I love at æ dele den me alle dokker i Stavanger. Vi e like crazy hele gjengen:) En gjeng etter mitt hjerte.

    SvarSlett