mandag 13. desember 2010

Mysterie strikk

Jeg har som sagt alltid 100 strikkerballer i lufta på en gang, strikke på ett prosjekt for å falle av og rekke det opp igjen noen mnd etter fordi jeg ikke liker det prosjektet lenger.
Nå har jeg som sagt kanter på en voss-kjole (rart i grunnen at slike prosjekter som hadde tatt meg en kveld å gjøre ferdig blir liggende som og nærmest kvele meg av dårlig sannvittighet, men bare den er klar til jul så), nok en jakke fra nøstebarn boka som jeg har stikket en til Anea tidligere.

Strikker den nok en gang i Pickles extra fine merino i en slags fersken farge.
Noen små greier også blir det strikka.
Nøstebarn dressen jeg begynte på er blitt rekka opp igjen for å forandre litt opp fargene jeg ikke ble helt fortrolig med så tenkte å begynne på den igjen når jeg har fått svelgt unna litt andre prosjekter.
Det er rett og slett ikke nok strikketimer i døgnet.
En blogg jeg leser har tidligere skrevet om noe mysterie strikk, skummet meg fort gjennom å tenkte "nææh det får noen andre gjøre", men når hun la ut første del, ble jeg helt yr og bare måtte kaste meg på så nå er jeg i gang med mysterie strikk og holder på å gå ut av mitt gode skinn av nysgjerrighet (må innrømme at jeg til og med har snoka rundt på sandnesgarn sine sider, uten resultat. lenas lykke og kjærlighet...og litt hobby
Hun la ut første del på torsdag og i dag skal del 2 komme. Jeg var jo selvfølgelig ferdig lørdags formiddag. Jeg har rett og slett funnet ett himmelsk garn å strikke i. Nå vet jeg ikke hvordan det er når man bruker det om det er nuppe-#"#!%¤& eller om det er like fantastisk da som på strikkepinnene. Det garnet er ihvertfall Pickles sitt nye superwash-garn. Jeg er forelska i ett garn!!

Fargen her på bilde er mye mer skinnende enn den er i virkeligheten, i virkeligheten er ikke garnet skinnende. Se på pickles sine sider for å se det skikkelig evt.

Men nå må det strikkes litt før vesla våkner, middag må lages, klær henges opp ogjeg skal avgårde på jobb!

2 kommentarer:

  1. Pickles har så alt for mye (?) fint garn!

    Takk for at du er med på gi bort-lotteriet mitt!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det, så koselig å høre:) Ja, hun tar ting veldig lett, og er veldig lærevillig! Moro å være den som lærer bort også da:) Hihi, liten lofoting her ja;)

    SvarSlett