mandag 16. august 2010

Åpen barnehage

Da har vi vært i åpen barnehage i dag.
Tuppa syns det var storveis.
Klokka ni begynte jeg å prøve å få henne til å sove, men det var totalt uintressant. Hun er nå vant med å sove i senga for det er der vi ser hun sover lengst, så håper vi hun får så innøvd den søvnen at vi kan vandre videre til vogna så hun kan sove i frisk luft. Jeg holdt på i nesten en time for å få henne til å sove i vogna, der er altfor mye spennende å se på ute, å gjett hva? Joda hun bestemte seg for å sovne 5 minutter før vi var fremme, typisk.
Jeg overlevde men siden jeg ikke kjente noen så ble det litt rart å sitte der uten en unge. Hun bestemte seg jo for å sove lenge også så etter en time vekket jeg henne.
Hun ble helt i hundre når hun så at hun var ett sted med så mange barn. Først måtte det observeres før hun heiv seg uti det. Vi var ute og sandkassen som er blitt så spennende i det siste var det første hun måtte utforske. Hun fikk ikke lekt så mye før det var lunsj og frukt, der det ble servert banan, eple,druer og bringebær, hun elsker frukt å kunne sikkert spist hele fatet hvis hu fikk lov.
Etter mer utelek så gikk vi inn. Der var hun nærmest i himmelen, men det som var artigst å leke med var sånn plastikk-kjøkken ting og leke steikeovn, noen hun kunne tenke seg til bursdagen gjerne *hinthint* og så var det jo rutsjebaner og slik inne, å det er noe av det morsomste hun vet når vi er på lekeplasser også, å klarte opp selve rutsjebanen, ble litt sint når hun ikke fikk klatre opp når de andre barna skulle renne ned. Ellers brukte hun tiden på å irretere stor gutter med å blande seg inn i leken deres hele tiden, lekte de med en borg så måtte hun også leke med den. Mens de ungene som var rundt hennes alder var totalt uintressante.
Vi kommer helt klart til å gå en del der for hennes del.

4 kommentarer:

  1. Se der du, e jo di to finaste jentene eg kjenne å blogge :) Hihih ja eg kan laga t dg ein aen gang sis! Bare finare, eg må bare få teken på glasuren ;)

    SvarSlett
  2. H>ørres ut så dokke har hatt ei aldeles super dag..;) hihi.. tenkte eg o sko komma meg i åpen barnehage med småen ittekvart.. ;) kjekt å treffa andre små..

    kjekt at du blogge igjen..;) STOR klem

    SvarSlett
  3. Ja Karina eg har litt blogg-gnist igjen nå ;).
    Dåkke må gå i åpen barnehage ja, d va supert =)

    SvarSlett