mandag 16. august 2010

Fem siktet for dødsfall i Stavanger

På fredag stod jeg å kikket ut kjøkkenvinduet å så en ambulanse m/blålys kjøre forbi, jeg løp over til sovrommet som er i motsatt ende for å se om den kom inn på feltet, det gjorde den ikke så jeg tenkte ikke mer over det. Litt senere kom ei maje (politibil), men tenkte ikke noe mer over det heller (grunnen til jeg bet meg merke i dette er at jeg er i overkant glad i utrykningskjøretøy og litt for nysgerrig for mitt eget beste ;) ).
Senere sitter vi å ser nyheter der dem først forteller om ei 19år gammel jente som er blitt drept av mannen sin i Egersund, for så deretter kommer ett nytt innslag der de forteller om en mann som er funnet død i Stavanger og 5 er tatt inn, så filmer de husene å jeg med en gang "men er ikke det der her ett sted" før de sier at dette var skjedd på Kampen.
Dette dødsfallet er skjedd i nabo gata mi.
Der er noen narkobuler rundt her så det var det første som slo meg at det var ett narko-oppgjør osv.
Men jeg ble jo fryktelig nysgerrig å begynte å følge saken tett, for ingen vil jo ha merkelige dødsfall i nabo-laget sitt.
Så begynner ting å sakte men sikkert komme frem å det viser seg at det er noen på min alder osv og da blir jeg jo enda mer nysgjerrig å følger saken enda tettere.
Det som har skjedd er at en gutt(mann) på 28år er blitt mishandlet og banket til døde!!!
To gutter(menn i 20årene) og tre jenter der hun ene faktisk er gravid blir siktet i saken.
Denne mishandlingen har vist foregått over flere dager og han ble funnet død i sin egen seng at ambulansepersonell som disse siktede hadde tilkalt, det var altså denne bilen jeg så kjøre forbi kjøkkenvinduet tidligere å politibilen som kom til stedet etterpå.
Men da lurer jeg på HVORDAN kan fem stk gå sammen om å banke opp ett annet medmenneske, hvordan kan fem stk være like fæle og ondskapsfull? Det finns ingen unnskyldning for hendelsen.
Det er en ting jeg reagerer mest på å det er at det var flertall jenter med på dette å hun ene var bare 15år, hun ene var gravid, hvordan er det mulig å være med på noe så groteskt som å drepe ett annet menneske av værste sort som mishandling.
Det finns ingen unnskyldning for drap men å bli skutt,kniv stukket eller skadet med døden til følge i ett basketak er noe som skjer der og da. Mens mishandling over lengre tid gir deg tid til å tenke over hver ting du tar deg til.
Jeg må bare få sagt det FY FAEN!!!
Tenk at jeg har hatt disse galningene i mitt nabolag, gått forbi huset flere ganger i uken, jeg har ikke ord for hvor mye avsky jeg har for disse menneskene!!!
Mange varme tanker til familie og venner som måtte få oppleve å miste en sønn,bror, kamerat osv.
-RIP-

2 kommentarer:

  1. Lapper er nydelig, men det er nok ikke noe jeg er vant med fra barndommen. Det har bare blitt sånn at vi har lagd det av og til. Det jeg minnes fra barndommen er noe som heter kleppmelk, eller bollemelk om du vil;) Det er så godt! Det bruker bestemoren min å lage til meg når jeg kommer på besøk:) Er det sveler du er vant med? Ja, dette var mere matlapper, ikke så søte. Men om det er sveler lager jeg det ofte. NAM!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Ikke hyggelig med sånt i nabolaget, det har jeg forståelse for.

    Ang babybuksene tar jeg 250kr for str 1-2år.
    Lager de i forskjellige farger/stoff.
    Modellen er romslig og god.
    Bare å komme med ønsker!
    Hilsen Fredrikke :O)

    SvarSlett