onsdag 15. september 2010

Regn tid

De siste to dagene har det regnet noe helt sinnsykt.
Det er akkurat som noen bare setter på kranen og det bøtter ned.
I går bestemte jeg meg for at i morgen (i dag altså) skulle vi gå i den åpne barnehagen, bare tanken på å sulle rundt her hjemme en dag til var uaktuelt.
Men jeg hadde da ikke bestillt bøtter med vann rett i hode og over alt alle andre steder.
Det som har vært de siste to dagene er at det regner sånn helt vestlandsk normalt, i heilt "greie" mengder, som de på østlandet ville kalt pøsregn. Så plutselig så åpner slusene seg å det regner ikke det bøtter ned, tror faktisk at hvis noen heller en bøtte vann over hode mitt ville jeg vært mindre våt enn man blir i dette været, men så går det gjerne noen timer før dette fenomenet skjer igjen, så da har man en time på å få gjort det man skal utendørs, løpe til postkassen, søppelet osv.
I natt var det så ille at regnet slo inn på babycall'en, jeg bråvåknet av merkelig lyd i babycallen og det tok litt tid før hu mor skjønte var som var på gang. Om ikke vesla skal gråte om natta for å vekke nattmonsteret( god beskrivelse på hva jeg er om natta) så gjør regnet det, jess.
Men tilbake til dagen i dag. I morges var det like ille med disse sluseåpningene jevnt å trutt.
Vi gikk i gang med påkledning å ventet på en rolig periode så vi kunne løpe ut med den syte paven min av en hund, kan love dere at i det vi kommer ut med både husmora i fullt regntøy, rotta og barnevogna så åpnes slusene for real, hu husmora ser misunlig på trollungen i vogna mens rottehunden hyler, jeg tuller ikke, han hyler av full hals, for er det noe rottehunder ikke liker så er det regn, å dette var på ingen måte regn dette var en foss.
Gjett om dette kvinnfolket gledet seg til å tussle helt fra den ene delen av byen til den andre for å gå i en barnehage, men heldigvis hadde kvinnfolket enda friskt i minne hvordan en trollunge blir i sitt hjem, så det bar i vei mot barnehagen, da bestemte jo trollungen seg for at fosse-regn mot vogna er som sovemusikk i hennes ører å sovnet. Da tenkte den lure mora at da skulle hun rekke de to ærende sine før barnehagen. Dumt valg av både kvinnfolk og trollunge, det ble nemlig ikke noe bedre vær men verre, sist jeg var så våt som jeg var i den tiden var når jeg dusja sist, nå skrøner jeg litt for dette var på regntøyet og hender, for kvinnfolk er ofte litt smarte å klær seg etter vær selvom de må tussle rundt som en annen millitærgrønn luring i Stavanger sentrum. Traff noen vanntroende (bokstavligtalt) turister som tussla rundt under alle tak der var å finne i sentrum i vente på at butikkene skulle åpne.
Etter ærend og barnehageleking var været mye bedre, det bare dryppet litt, å drypping er jo ikke regn.
Hu mor kommer hjem slår opp pc'en inn på lokal avisa for å sjekke hva som blir skrevet om dette fantastiske regnværet (for hu mor blir jo litt facinert av det så lenge hun slipper å være ute i det). Hun måtte lese flere ganger, der står det nemlig svart på hvit, "været i dag bare en forsmak av hva som kommer i morgen", hvordan kan det regne mer i morgen enn i dag, det skal rett og slett ikke være fysisk mulig med mindre man bor mitt i fossefallet på Niagara falls.
Muligens jeg ble forflyttet ditt i natt??


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar